De Training

Wij werken met het internationaal erkende optimaal prestatie schema (OPT) van de National Academy of Sports Medicine (NASM). In dit schema werken we toe naar jouw doelen.

Beginnen met trainen

Het trainen in de juiste houding is van groot belang om zo optimaal mogelijk te kunnen trainen en om disbalans tegen te gaan. Hier ligt in de eerste fase veel nadruk op. Zo voorkomen we verkeerde houdingen en blessures die dit opleveren.

De training bestaat uit:

  • warming up,
  • flexibiliteit,
  • romp stabiliteit (core),
  • stabiliteit,
  • bewegen op snelheid (plyometrische training),
  • hart en long training (cardiorespiratoire training),
  • snelheid en beweeglijkheid (SAQ training).

Het laatste deel van de training bestaat uit krachttraining. Op een leuke en verantwoorde manier krachtiger worden en een bijkomend effect van deze training is dat je er een beter uithoudingsvermogen van krijgt!

Het vervolg

In latere stadia wordt er ook gewerkt in de kracht en power fase van het OPT schema.

Zowel individuele trainingen als groepstrainingen

Naast individuele trainingen worden ook groepstrainingen gegeven. Deze zijn op de volgende momenten:

  • Op de vrijdagochtend van 9:00 – 10:00 uur training voor mensen die gewicht willen verliezen (locatie: Buiksloterbreekpark)
  • Op de zaterdagochtend van 9:30 – 10:30 uur en donderdagavond 19:15 – 20:15 is er training voor vrouwen
  • Op de donderdagavond 20:15 – 21:15 is er training voor mannen
  • Op woensdagochtend van 9:00 – 10:00 is de senioren sport, zie de pagina “Senioren Sport” voor de details.
  • Een keer per 2 weken op vrijdagmiddag van 17-18 uur training blessurepreventie.

De trainingen vinden in principe buiten plaats omdat je je daar het aller lekkerste en meest fit van gaat voelen. In de winter maanden trainen we (afhankelijk van het weer) vaak ook binnen. We gaan dan soms een deel van de training naar buiten. (Maar mocht jij denken dat je liever om wat voor reden binnen traint, dan is dat natuurlijk ook goed!)